Ako se svima sviđa ono što radite – nešto radite pogrešno

Stav je ono što privlači ljude ka vama i ka vašem brendu. Tako stičete vaše ljude, vaše „pleme“. Oni vas gotive, oni pričaju o vama, oni vas rado preporučuju, postaju vaši ambasadori, značajniji od svake reklame. Jer u osnovi svega uvek stoje samo i jedino – ljudi.

Ljudi vole ljude.

Međutim, kako se širi broj vaših pratilaca i onih koji vas vole, tako će se širiti i krug onih koji ne vole vas ili vaš brend. Ako hejteri ne postoje, sigurno još uvek niste dovoljno čvrsti u vašim stavovima. Ne pitajte kako ovo znam.

Mnogi ljudi se boje da zauzmu stav kada je samopromocija u pitanju. I sama sam imala iste izazove. Šta ako me neko osudi? Šta ako se ne dopadnem svetu? Dok nisam shvatila da se nikad neću dopasti svima. Jedino ako predstavljam sebe svojim stavom i svojom autentičnošću, mogu da se dopadnem ljudima. I to onima kojima treba da se dopadnem. Mojim ljudima.

Možda i sami imate ovakve izazove. Na kraju krajeva, prilično je zahtevan i težak proces otkrivanja vaših sopstvenih uverenja u celini. U šta verujete kada je vaš biznis u pitanju? Zašto radite to što radite? Zašto vam je to važno?

Prolazeći i sama kroz ovaj proces, saplela sam se pa, prilično mnogo puta. I dan danas uhvatim sebe da postujem nešto što zapravo nema veze sa mojim istinskim uverenjima, a sve u cilju „da se dopadnem“. Popustim egu, a onda se trgnem, pa obrišem objavu. Jer jedini način da ja i moj brend budemo autentični jeste da poštujem i stojim iza svojih uverenja bez obzira na sve. Ne samo danas, već i sutra, i za nedelju dana, i za pet godina. Ne moram svima da se dopadam, važno je da se dopadam sebi. Samo tako energija koju delim sa svetom ima autentični sjaj. Možda nekoga i nerviram. Da, pa?

via GIPHY

Možete da razmislite o tome koja su vaša uverenja kada je vaš lični brending u pitanju. A možete i da uradite ovu desetominutnu vežbu, koja vam može pomoći u razotkrivanju vaših uverenja kada je biznis u pitanju. S obzirom na vreme odmora, ovu vežbu možete raditi kod kuće – uz pomoć papira i olovke, ali i na plaži – uz pomoć peska i kamenčića. Možete je raditi sami, a možete je raditi i sa nekim od članova vašeg tima (obučeni u kupaće kostime~share the spirit).

Evo i vežbe:

  1. Nacrtajte veliki krug.
  2. Nacrtajte liniju u sredini, kao da želite da krug prepolovite.
  3. Nacrtajte iksić sa leve strane linije (kružić, tufnu, zvezdu, čika Glišu, teta Glišinicu). To ste vi i vaš biznis.
  4. Sa desne strane linije napišite šta je ono u šta NE VERUJETE. To su sve one stvari iza kojih ne možete i ne želite da stojite, ono što ne volite da radite, ono što nikad ne biste radili.
  5. Verovatno je lista stvari koje ne želite konfuzna – raščistite je. Zaokružite reči koje istinski ne odobravate. Skroz je ok da u ovom procesu budete pomalo uznemireni, ipak su ovo uverenja koja su u suprotnosti sa vama.
  6. Sada se vratite na levu stranu kruga, i ispod simbola koji predstavlja vas i vaš biznis, napišite opozite – šta je sve ono što VOLITE. Dakle – sve ono što želite, na vašoj strani. I ovo su uverenja koja vas čine jedinstvenim. Iza ovih stavova vi stojite bez obzira na sve. I to su uverenja kojima treba da budete vođeni u brendiranju vaših proizvoda ili usluga, bez obzira da li se radi o sadržaju, eksternoj ili internoj komunikaciji, društvenom delovanju….
  7. Zašto je ova vežba korisna? Zato što je nama mnogo teže da počnemo od onoga što je pozitivno. Ne verujete mi? Kada bih vas pitala da mi odmah navedete deset stvari koje su sjajne kod vas, koliko brzo biste mi dali odgovor? A kada bih vas pitala koje su vam mane?

Naravno da je to pogrešno, ali je skroz ljudski. I dok pokušavate da utvrdite vaša uverenja u sferi biznisa, ovaj krug može da vam deluje zastrašujuće, ako biste morali da počnete od pozitivnih stvari. Zato je super korisno da počnete sa „ne“ stranom, kako biste uzburkali misli, jer je nekad zaista dovoljno da znate šta ne želite. Ali ne zadržavajte se dugo tu. Izazov je da u tom krugu odredite mesto gde sigurno možete stajati u balansu.

I držite se svoje strane, dok mazite, pazite i negujete svoj brend. Nastavite da radite na razotkrivanju sopstvenih uverenja i trudite se da se ona oblikuju i dele kroz vaš brend. Jer jedino tako će i drugi ljudi znati da imate svoj stav, svoju liniju i stranu. I samo tada će moći i želeti da stanu uz i iza vas.

Sigurno će vam se i ovo dopasti

14. aprila 2021.
Štrudla sa makom ili poučna priča o pretpostavkama

Verujem da već znate i sami: ja ne verujem u bla-bla sadržaj, a „10 načina za ovo ili ono“ prosto nije moj stil. Kao i za sve u životu – verujem u iskustvo i u dobru priču. A današnja priča vodi nas u vreme kada sam se jednom baš, baš mnogo zaljubila. A znate kako […]

29. marta 2021.
BURNOUT – sindrom koji ne bira

*Pre nego što se udubim u temu, želim jasno & glasno da napomenem da nisam terapeut, psiholog, niti sam stručna kada je oblast mentalnog zdravlja u pitanju. Tekst je nastao kao interpretacija, zapis i uvid mog ličnog iskustva i kao takav ne služi u svrhe lečenja burnout sindroma. E sad, znate onu priču: Neko je […]

4. januara 2021.
5 esencijalnih pitanja koja bi trebalo da postavite sebi pre nego što uopšte počnete da pišete

Ne znam da li ste čuli za onu izreku: „O čoveku više možeš da saznaš po pitanjima koja ti postavi, nego po odgovorima koje ti da.“ Iskreno, meni je ova tvrdnja prilično legla, jer… ja sam vam ona osoba u narodu poznata kao pola žena, pola „Zašto?“ Od malena sam pravi mali radoznalac (toliko da […]

LJUBAV NA PRVI KLIK

SoulBuzz newsletter

Prijavite se na SoulBuzz, najšarmantniji newsletter u vasioni. Saznajte zašto preko 10 hiljada ljudi svake srede sa nestrpljenjem iščekuje, do kraja čita, rado šeruje i svim srcem voli ovaj mejl.
SoulBUZZ
Plus, čim se prijavite i potvrdite svoju prijavu, stiže vam i buzz iznenađenja.
A ko od vas ne voli iznenađenja?
Mapa sajta
Prijavite se na SoulBuzz newsletter
COPYRIGHT © SNEŽANA MARKOVIĆ | SVA PRAVA ZADRŽANA
COPYRIGHT © SNEŽANA MARKOVIĆ | SVA PRAVA ZADRŽANA
Made by: R.M.F.