Popusti prodaju. I rani popusti prodaju. I dobra reklama. O, da, i dizajn prodaje. Ali šta prodaje UVEK? Emocije.
Evo prostog primera zašto emocije prodaju pre svih ostalih faktora. Pre svega, morate da znate – vi ćete zapravo uvek moći da prodate nešto. Ali bez dobre strategije, kopija, targetiranja, i svih ostalih sastojaka advertajzing i marketing kuhinje, ta prodaja će biti, pa gotovo nasumična.
Zamislite da prodajete vino. Na sniženju, boca tog vina košta 300 dinara. To je skroz kul cena. Vaš kupac dolazi u market i kupuje vaše vino, uglavnom zbog cene. Odlazi kući. Pije vino sa svojim prijateljima/devojkom/ljubavnicom (ups, nisam ovo napisala). I niko nema pojma koje su vino pili.
A sad zamislite da na mestu gde stoji vaše vino imate natpis: „Tri flaše vina za manje od 1000 dinara, koje će vas navesti da se smeškate čak i ako imate dva tinejdžera u pubertetu, ratu kredita za stan, ženu, ljubavnicu i psa“. Nasmejali ste se, je l da? To će uraditi i vaš kupac. I otići će i ispričati foru osobi sa kojom je rešio da popije tu flašu vina. A ta osoba će to ispričati nekoj trećoj osobi. I brend vašeg vina će ostati zauvek markiran u umu vašeg kupca.
Veliki brendovi na svakodnevnom nivou koriste emocije u svrhu prodaje. Tako njihove kampanje ne postaju uspešne – već postaju ono šta se prepričava. Neću vam pomenuti Coca Colu. Neću vam pomenuti ni Nike. Sećate se reklame od prošle godine, nemačkog lanca marketa Edeka? Ako se sećate – onda znate o čemu pričam. Ako se ne sećate – pogledajte video na brzaka:
Dakle, još jednom – emocije prodaju. Tačka. I niko to nije bolje opisao do Maye Angelou:
LJUDI ĆE ZABORAVITI ŠTA STE REKLI, LJUDI ĆE ZABORAVITI I ŠTA STE URADILI, ALI LJUDI NIKADA NEĆE ZABORAVITI KAKO STE IH NAVELI DA SE OSEĆAJU.
I hajmo sad konkretno 😊 Da li vaš proizvod ili usluga rešavaju neki problem vaše publike? Da li na bilo koji način možete da učinite da se ljudi osećaju bolje?
Evo nekih ideja o kojima možete da promislite. Zapišite odgovore, obećavam da će vam biti korisno.
Nema na čemu.
Сеанса је истекла
Молимо вас пријавите се поново. Страница за пријављивање ће се отворити у новом језичку. Након пријављивања можете га затворити и вратити се на ову страницу.