Kako sam od 0 stigla do 1423 subscribera za 0 dinara i 10 dana

18. septembra 2018.

Ovaj tekst ne morate da čitate samo zato što ćete videti kakva čuda kvalitetan sadržaj može da napravi u kratkom vremenskom roku. I to na egzaktnom primeru.

Naime, još u vreme kada sam imala samo blog, odlučila sam da napravim mali eksperiment. Blog sam imala već skoro deceniju, i on je uvek bio moje igralište. Zabavljam se dizajnom, pisanjem… Menjao se kako sam se ja menjala, rastao je kako su moje znanje i iskustvo rasli. No, u svemu tome ni jednog trenutka se nisam bavila sticanjem subscribera. Znate šta su subscriberi? Oni ljudi koji se prijave na vašu email listu. Filozofija mi je bila – ko voli da se vozi u mom vozu, kupiće kartu već nekako.

Ljudi su me najčešće pratili putem društvenih mreža. A onda sam naišla na neku studiju u kojoj se govori o velikim promenama (samo) na Facebook-u poslednjih godina, a iza svega toga je stajala preteća slutnja da Facebook poseduje sve naše kontakte (ako smo ceo koncept tako postavili, kao ja ranije). Prepala sam se. Zamislila sam scenu u kojoj se jednog jutra budim, palim svoj računar, i šok – da bih pristupila Facebook-u, osim lozinke potrebna mi je i kreditna kartica. Zastrašujuće, zar ne? Ali svakako, ne i nemoguće.

I šta sad da radim? Fokusirala sam se, kao i uvek, na rešenje, umesto na potencijalni problem (svakako bih tih kreativnih scenarija mogla da osmislim koliko vam je volja, no to i dalje ne spašava moju listu pratilaca).

Kako u šumi svega i svačega navesti ljude da se prijave na moju email listu? Razmislila sam zašto bih ja to uradila da sam sa druge strane (dakle, marketing strategija uvek počinje u glavi onoga kome je namenjena, a ne u našoj glavi. Nema na čemu). Uvek iz jednog razloga – ako mi nude nešto korisno, za mene. Neke korisne savete, znanja, uputstva, iskustvo… Pa sve to pretočeno u fini e-book… I to još ako je za dž, voalá!

Sklopila sam materijal koji sam skupljala u lične svrhe i sklopila e-book, na temu mind workouta. Tema ovde uopšte nije ni važna, svakako će to biti nešto vama blisko, deo vaše ekspertize, posla, povezana sa vašim brendom, proizvodom, uslugom. Suština je da ne štedite na informacijama – napravite nešto zaista korisno, podelite neki super trik, rešenje, nešto što ima vrednost. I tako će svi oni koji to budu downloadovali steći poverenje u vaš sadržaj. A svi znamo da je poverenje osnova svakog dobrog odnosa.

Dobar ebook možete da napravite u Power Pointu, ne treba vam nikakav specijalan alat, aplikacija, čudo tehnologije. A možete i da skinete već gotove super template, Hubspot obiluje time, pa vam nije potrebno ni neko specijalno dizajnersko znanje. Ja volim da se zabavljam i dajem neku ličnu autentičnu notu svemu, ali je najvažniji sadržaj. To je ono šta vi zaista dajete. Ne štedite, neka vredi. To je za vaše ljude, to je vaš glas, to je vaš biznis.

Neću vas u ovom tekstu učiti alatima kako da to postavite na neki servis, to radimo na radionici (ja sam tada koristila Mailchimp, koji je besplatan do 2000 subscribera i veoma jednostavan za rukovanje).

Posvećenost i kvalitetan sadržaj su majka svake email liste. Moja investicija u moju listu koja je sa 3 (a to su sve moje adrese putem kojih sam isprobavala da li sistem radi) stigla do 1423 subscribera, iznosila je 0 dinara i jedan dan potpune posvećenosti. Ja mislim da vredi. Ne znam za vas.

U godinama koje su usledile napravila sam još mnogo lead magneta (besplatnog sadržaja koji služi u svrhe prijavljivanja ljudi na vašu email listu, u zamenu za vrednost koju im isporučujete): preko 10 e-knjiga, 2 online kursa i nebrojeno radnih listova. I to mi je donelo liste od preko 10.000 subscribera.

Ok, i šta sad sa tim?

Možda vas zanima na koji način to utiče na vaš biznis i prodaju? Razmislite o sledećem: ako imate 100 ljudi na vašoj email listi, i isporučujete kvalitetan sadržaj, trebalo bi da te mejlove čita bar pola tih ljudi. To je 50. I ako vi iz nedelje u nedelju njima isporučujete nešto zaista korisno, nešto što rešava neki njihov problem ili odgovara na neku njihovu potrebu, ti ljudi će jedva čekati da kupe nešto od vas (verujte mi na reč). I sad zamislite da kreirate proizvod koji košta 2 eura. Ne morate da budete dobar matematičar da sve saberete i da bi vam bilo jasno na koji način ovaj sistem funkcioniše.

A sad samo na tren zamislite da imate email listu koja ima 1000 subscribera… Ili da imate skuplji proizvod… Znam, znam, shvatili ste poentu 🙂

I baš zbog toga trebalo bi da vam bude jasno da nemate šta da čekate. Smislite temu, napišite sadržaj, osmislite dizajn i krenite u kreiranje vašeg prvog lead magneta. Nadam se da ću uskoro naleteti na neki vaš super sadržaj. Za dž. Voalá!

Sigurno će vam se i ovo dopasti

14. aprila 2021.
Štrudla sa makom ili poučna priča o pretpostavkama

Verujem da već znate i sami: ja ne verujem u bla-bla sadržaj, a „10 načina za ovo ili ono“ prosto nije moj stil. Kao i za sve u životu – verujem u iskustvo i u dobru priču. A današnja priča vodi nas u vreme kada sam se jednom baš, baš mnogo zaljubila. A znate kako […]

29. marta 2021.
BURNOUT – sindrom koji ne bira

*Pre nego što se udubim u temu, želim jasno & glasno da napomenem da nisam terapeut, psiholog, niti sam stručna kada je oblast mentalnog zdravlja u pitanju. Tekst je nastao kao interpretacija, zapis i uvid mog ličnog iskustva i kao takav ne služi u svrhe lečenja burnout sindroma. E sad, znate onu priču: Neko je […]

4. januara 2021.
5 esencijalnih pitanja koja bi trebalo da postavite sebi pre nego što uopšte počnete da pišete

Ne znam da li ste čuli za onu izreku: „O čoveku više možeš da saznaš po pitanjima koja ti postavi, nego po odgovorima koje ti da.“ Iskreno, meni je ova tvrdnja prilično legla, jer… ja sam vam ona osoba u narodu poznata kao pola žena, pola „Zašto?“ Od malena sam pravi mali radoznalac (toliko da […]

LJUBAV NA PRVI KLIK

SoulBuzz newsletter

Prijavite se na SoulBuzz, najšarmantniji newsletter u vasioni. Saznajte zašto preko 10 hiljada ljudi svake srede sa nestrpljenjem iščekuje, do kraja čita, rado šeruje i svim srcem voli ovaj mejl.
SoulBUZZ
Plus, čim se prijavite i potvrdite svoju prijavu, stiže vam i buzz iznenađenja.
A ko od vas ne voli iznenađenja?
Mapa sajta
Prijavite se na SoulBuzz newsletter
COPYRIGHT © SNEŽANA MARKOVIĆ | SVA PRAVA ZADRŽANA
COPYRIGHT © SNEŽANA MARKOVIĆ | SVA PRAVA ZADRŽANA
Made by: R.M.F.