Šta ako imate biznis, a umorni ste od društvenih mreža ili ih prosto – ne volite?

1. marta 2019.

Da mi je neko pre dvadeset godina, u vreme dial-up interneta, rekao da ću doći u situaciju da prisilno apstiniram od bilo kakve vrste korišćenja istog, rekla bih mu u najmanju ruku da nije normalan. Kako je kod vas? Da li ste nekad umorni od mreža? Ili ih možda i ne volite i imate grč u stomaku kad neko izvadi telefon da “samo” pošalje poruku na Viberu, postavi status na Facebooku ili napravi selfi za Instagram?

Dobro došli u eru “ako nije na društvenoj mreži, onda ni ne postoji”. Jer, mreža je svuda. I ja volim taj online disko, naročito ako umete da ga kontrolisano koristite, strateški i u prave svrhe.

Međutim… Fotografije, priče, uključenja uživo, tvitovi, statusi… Tu su ljudi koje znate, koje pratite, koji vam se dopadaju, oni koji vam se manje dopadaju, oni koji misle kao vi, oni koji misle skroz drugačije, mudraci, komičari, srećno zaljubljeni, (ne)srećno odljubljeni, pa čak i ljudi za koje nemate predstavu ko su.

I sve češće razmišljam o tome da ima velike istine u onome “Offline is the new luxury”. Ali, bez obzira što je moj lični stav da je bolje da ćutim, ako nemam šta pametno kažem, samim tim i postujem i podelim, uhvati me panika da bi ta moja povremena social networkingapstinencija, kao vlasnika malog biznisa, mogla da me košta previše.

Da li stvarno MORAMO da budemo na mrežama?

Kako god se ja osećam i bez obzira kako se vi osećate po pitanju društvenih mreža, periodično ili kontinuirano, činjenica je da one neće nestati.

Imam jednu prijateljicu koja doživljava očigledan stres svaki put kad neko obrne kameru i podigne ruku u “hajde da škljocamo selfije” pozu. Naime, kao tinejdžerka imala je veliki problem sa aknama, koji se vremenom rešio, i ona je danas zanosna i uspešna žena, ali njen strah i uverenje da nije dovoljno lepa nikada nisu.

U međuvremenu, ona je napravila sjajan ketering biznis, ali se njena fotografija nije nikada pojavila ni na jednoj društvenoj mreži. Što rezultira time da ljudi online ne znaju sa kim rade. A, znate ono… ljudi vole ljude. I pored toga što ima sjajne slike hrane na Instagramu, njena stranica je troduplo manje posećena od brenda, istog po veličini, čija ekipa se slika i prikazuje taj život iza scene, svakodnevno.

via GIPHY

Kao copywriting konsultant, moj posao jeste da učim ljude kako da pišu i predstave se na netu. Ali, ja sam to ionako radila sa prijateljima i poznanicima i dok mi to nije bio zvaničan posao. Tako sam i sa njom imala razgovor na tu temu. Jer zašto da ne iskoristi pun potencijal društvenih mreža? Valjda i tu važi pravilo da ako ne možete da ih pobedite, pridružite se?

Na kraju sastanka, u vazduhu je visio samo jedan zaključak, koji je ona na glas izgovorila: “Nisam spremna”.

Htela sam da je pitam da li misli da će mreža, konkurencija, publika i kupci zaista čekati da ona bude spremna. Ali, nisam.

Ona je bila skroz u redu sa svojim stavom, bez obzira na cenu koju za to plaća. Rekla mi je da je oduvek više volela da njene privatne stvari i ostanu tamo gde im je mesto. Naravno, to ne znači da ona nema bogat život. To samo znači da ona nije sklona da ga deli sa drugima, jer smatra da dok sve te uspomene njoj znače mnogo, za druge ne moraju imati nikakvo značenje.

Dovoljno sam samosvesna i znam da, bez obzira na svu moju dobru volju i profesionalno iskustvo koje imam, postoji linija preko koje se ne prelazi. Na kraju balade – svako i treba da radi onako kako je njemu komotno. Jer, formula za uspeh zaista ne leži u broju objava, pa ni u broju lajkova, već u vrednosti koju vaša publika dobija od vas. Ako ste komotni sa selfijima – go for it! Još ako umete da to radite kako treba, pa izgleda profi i zabavno, poslužiće vam kao fino pakovanje za sve ono šta je unutra. A unutra je vaš brend, vaša veština, znanje, iskustvo, kredibilitet, posvećenost. Vaša vrednost.

Meni lično ne smeta kad neko postuje i stotinu stvari dnevno, dokle god to ima poentu i korist za publiku koja to prati. Takođe, postoje ljudi koje rado pratim iako ne postavljaju mnogo sadržaja. Ali znam da svaki put kada nešto objave to jeste vredno moje pažnje i vremena.

Šta da radite ako i vi iz nekog razloga ne volite društvene mreže ili ste jednostavno – nekad umorni?

Moj odgovor glasi – ništa. Nemojte da radite ništa. Podelite one stvari koje želite, ponekad. Podelite mesta na kojima ste bili, možda. I delite ono za šta smatrate da bi vašoj publici moglo da bude korisno, i to opet dinamikom koja je vama ok.

Da li treba da se brinete što niste aktivniji na društvenim mrežama? Možda.

Da li će to uticati na mišljenje drugih o vama i vašem brendu? Možda.

Da li će vas ljudi zaboraviti? Možda.

I to je takođe – u redu.

Znate kako ja to vidim? Ako sebe silim da postavljam na mreže više sadržaja nego što ja zaista bih, to bi bilo slično kao da hranim jedno veliko imaginarno čudovište, samo zato što se plašim da će da me pojede. Pa, onda iz tog straha, idem i skupljam svaku mrvu i koščicu koju bih mogla da mu dobacim kako bih ga nahranila danas. Do sutra. Pa onda sutra ponovo. Do sledećeg dana. I tako u nedogled. To je, priznaćete, veoma naporno. To nije ono što želim, jer želim da uživam što više u svakom segmentu svog posla. A kada radim sa uživanjem, bez obzira na učestalost, i feedback i brojke mnogo bolje izgledaju.

Zato sam nekad na mreži gotovo stalno prisutna, i u tim periodima ja zapravo volim to čudovište i uopšte ga ne doživljavam kao takvo. Tada smo u super odnosima i imamo divnu harmoničnu vezu, punu obostranog poverenja i poštovanja. A nekad se samo pridržavam svog osnovnog organizacionog plana koji mi pomaže da samo održim svoje prisustvo na mreži. Kao održavanje u životu na aparatima. Ali, pomaže.

I nemojte puno da se brinete. Jer istina je da se tržišna trka događa na netu, ali ako ste zaista sjajni u tome šta radite, naći ćete način da stignete do pravih ljudi. Ili da oni stignu do vas.

Sigurno će vam se i ovo dopasti

14. aprila 2021.
Štrudla sa makom ili poučna priča o pretpostavkama

Verujem da već znate i sami: ja ne verujem u bla-bla sadržaj, a „10 načina za ovo ili ono“ prosto nije moj stil. Kao i za sve u životu – verujem u iskustvo i u dobru priču. A današnja priča vodi nas u vreme kada sam se jednom baš, baš mnogo zaljubila. A znate kako […]

29. marta 2021.
BURNOUT – sindrom koji ne bira

*Pre nego što se udubim u temu, želim jasno & glasno da napomenem da nisam terapeut, psiholog, niti sam stručna kada je oblast mentalnog zdravlja u pitanju. Tekst je nastao kao interpretacija, zapis i uvid mog ličnog iskustva i kao takav ne služi u svrhe lečenja burnout sindroma. E sad, znate onu priču: Neko je […]

4. januara 2021.
5 esencijalnih pitanja koja bi trebalo da postavite sebi pre nego što uopšte počnete da pišete

Ne znam da li ste čuli za onu izreku: „O čoveku više možeš da saznaš po pitanjima koja ti postavi, nego po odgovorima koje ti da.“ Iskreno, meni je ova tvrdnja prilično legla, jer… ja sam vam ona osoba u narodu poznata kao pola žena, pola „Zašto?“ Od malena sam pravi mali radoznalac (toliko da […]

LJUBAV NA PRVI KLIK

SoulBuzz newsletter

Prijavite se na SoulBuzz, najšarmantniji newsletter u vasioni. Saznajte zašto preko 10 hiljada ljudi svake srede sa nestrpljenjem iščekuje, do kraja čita, rado šeruje i svim srcem voli ovaj mejl.
SoulBUZZ
Plus, čim se prijavite i potvrdite svoju prijavu, stiže vam i buzz iznenađenja.
A ko od vas ne voli iznenađenja?
Mapa sajta
Prijavite se na SoulBuzz newsletter
COPYRIGHT © SNEŽANA MARKOVIĆ | SVA PRAVA ZADRŽANA
COPYRIGHT © SNEŽANA MARKOVIĆ | SVA PRAVA ZADRŽANA
Made by: R.M.F.