Verujem da već znate i sami: ja ne verujem u bla-bla sadržaj, a „10 načina za ovo ili ono“ prosto nije moj stil. Kao i za sve u životu – verujem u iskustvo i u dobru priču. A današnja priča vodi nas u vreme kada sam se jednom baš, baš mnogo zaljubila.
A znate kako to ide sa zaljubljivanjem, sve te zvezdice i sjaj u očima i ona neopisiva želja da se predstavimo u najboljem svetlu. U tom duhu, rešila sam da "predmet" mog tadašnjeg obožavanja pozovem na kolače. Nije da sam neka kuvarica, jer nisam. Ali imam ja par trikova u rukavu.
Odlučila sam da spremim ni manje ni više nego štrudlu sa makom, jer to je dokaz da sam se potrudila više od čokoladnog suflea koji se smuti za tri, a ispeče za sedam minuta. Sufle je za površno zaljubljivanje, štrudla je ipak napredni nivo.
I sve sam savršeno skockala. Cela kuća je mirisala na štrudlu. Savršeno, toplo, kao da viče „voli me, voli me“. Začulo se zvono na interfonu, ja sam još jednom malo popravila kosu i najzvonkijim i umilnim glasićem upitala: „Ko je?“. On je. Stigao je.
Savršenstvo nad savršenstvima, sve je išlo baš kako sam izmaštala. Smestila sam ga u dnevnu sobu, a onda sam rekla: „Evo mene, samo da isečem štrudlu“, trudeći se da zvučim nehajno, kao da pravim kolače baš svaki dan, a ne samo kad se zaljubim i to tako, gotovo smrtno.
„Nadam se samo da nije sa makom“, rekao je On kroz osmeh.
„Kako misliš“, pitala sam, „pa nije štrudla ako nije sa makom“.
„Ja sam alergičan na mak“.
Znate li koja je jedna od najvećih grešaka pri kreiranju sadržaja koju ljudi svakodnevno prave? Pretpostavljaju. Ne pitaju. A „znam ja šta ljudima treba“ je super polazna tačka do… fijaska. Jer, pretpostavke su majka svih zaje*a.
NE PRETPOSTAVLJAJTE. PITAJTE.
Pitajte ljude šta ih muči. Načuljite ušice. Ako ste kopirajter, ne pretpostavljajte da vaše potencijalne klijente interesuju tri formule za dobar naslov. Ne interesuju ih, interesuje ih ko će da im napiše dobar naslov da naprave što više para. Ako ste life coach, ne pretpostavljajte da ljudi žele promenu. Ne žele, ljudi žele da im bude bolje nego što sada jeste. Ako prodajete pilule za mršavljenje, ne pretpostavljajte da ljude zanima poreklo biljke od kojih se te pilule (navodno) sastoje. Ne zanima ih, zanima ih da li će ovog puta stvarno da smršaju. Ne pretpostavljajte da znate šta je najveći benefit za vaše kupce, pitajte ih.
I naravno, ako prodajete štrudlu sa makom, nemojte da targetirate ljude koji su alergični na mak.